De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
De aandacht die we met dit project gekregen hebben, is heel welgekomen. Dat draagt bij tot een dynamisch imago van de erfgoedinstelling.
Je kan de doelstellingen van crowdfunding verbreden, namelijk de community rond een instelling versterken. Daar zou je verder mee moeten experimenteren.
De succesfactoren: resultaatgericht zijn, een realistisch budget en een community rond een projecthouder.
Met het opgehaalde bedrag zijn dingen mogelijk die niet kunnen vanuit de reguliere werking.
De essentiële componenten voor een geslaagd crowdfundingsproject zijn een gebruiksvriendelijke en up-to-date infrastructuur, betrouwbare partners en goede communicatie.
Het moet duidelijk zijn dat het geld onmiddellijk nuttig wordt ingezet. Daarmee kan je je eigen publiek mobiliseren.
Gebruiksgemak en laagdrempeligheid zorgen ervoor dat mensen meedoen.
De inzet van de vragende partij, de dynamiek van de organisatie die aan crowdfunding doet, is essentieel.
Als je publiek het idee heeft dat het je te doen is om een eenvoudige manier om financiering rond te krijgen, ben je verkeerd bezig.
Crowdfunding is goede promotie voor je instelling.