De mening van...
Lees interviews met mensen uit de praktijk.
Mensen moeten een emotionele band kunnen krijgen met een project, ze moeten er direct door aangesproken worden.
Het moet duidelijk zijn dat het geld onmiddellijk nuttig wordt ingezet. Daarmee kan je je eigen publiek mobiliseren.
Het blijvend onder de aandacht brengen van de vraag is doorslaggevend voor het succes.
Je moet goed nadenken over wat je wel en niet wil financieren met crowdfunding: niet de basiswerking, wel de extra’s. Maar wat zijn extra’s?
Naast extra budget is de extra naamsbekendheid mooi meegenomen.
Je kan de doelstellingen van crowdfunding verbreden, namelijk de community rond een instelling versterken. Daar zou je verder mee moeten experimenteren.
Er moet een zekere urgentie zijn, dan hebben mensen het gevoel dat ze het verschil kunnen maken.
Crowdfunding is een manier om publiek met instellingen te verbinden.
Je bent voor een keer geen zaag, maar je komt met een positief bericht.
Je netwerk is je kapitaal: hoe meer mensen je kan activeren, hoe meer slaagkans je project heeft. De grote uitdaging is je bestaande netwerk in te zetten als ambassadeur voor je project.